Moral: Forskelle mellem versioner

Fra Tribalwars Wiki DK
Hop til navigation
No edit summary
(Moral udpenslet)
Linje 1: Linje 1:
{|
Grunden til '''Moral''' er at beskytte de mindre og aaktive imod overgreb fra større spillere. Hvis en meget stor spiller angriber en meget lille spiller så kæmper hans tropper med dårligere effektivitet, da mange tropper nægter at udføre ordren fordi den er uden ære eller fordi de er letsindige og undervurderer fjenden.
|- style="vertical-align:top;"
| <h2>Moral</h2><br />
Moral er en beskyttelse for nye spillere. En spiller angriber normalt med 100% moral, men hvis du angriber en spiller som er meget mindre end dig selv, vil du få en straf. I et angreb med 45% moral angriber du kun med 45% af din normale angrebs styrke.<br />
Hvis en lille spiller angriber en større spiller, vil der ikke være nogen angrebsbonus. Den maksimale moral er 100%. Ingen yderligere bonus er givet. F.eks. 130% moral.<br /><br />


Tiden spiller også en rolle i moraludregningen. Hvis en spiller har været kortet længe uden at vokse, vil den moralske straf ikke være lige så stor, som hvis det er en ny spiller. For de ældre spillere vil den moralske straf stige til 50%.<br /><br />
For at beregne ens moral ved angreb af en anden spiller, så kan man benytte moralberegneren i [[Avanceret_Kamp#Simulator|simulatoren]]. Man skal dog huske på at moralen kan ændre sig imens angrebet er undervejs. Den aktuelle moral udregnes først når angrebet lander.


Du kan finde en moraludregner i kampsimulatoren. Hvis du tilføjer dit måls samt dine egne point vil den kunne regne din moral ud.<br /><br />
== Moral (tidsbaseret) ==


<center>[[Fil:moral.png|Moral]]</center><br /><br />
Den laveste moral en spiller, der lige er startet kan have er 25%. Dette sker dog kun når der er en massiv pointforskel imellem angriber og forsvarer. Denne minimums moral stiger liniært til 50% og stiger efter antallet af dage, som forsvareren har spillet. De 50% bliver nået efter 125 dage.


[http://help.tribalwars.dk/wiki/Avanceret_Kamp Tilbage til Avanceret]
== Moral (ikke tidsbaseret) ==
|}
 
Den minimale moralværdi ligger på 30% og opnås når forholdet imellem angriber og forsvarers point er 600:1. Når pointdifferencen falder så stiger moralen. Når forholdet når en ratio på ca. 4,32:1 så er moralen 100%. Moralværdien er der således fra start og er uafhængig af hvor længe der er spillet (modsat begynderbeskyttelse). Den falder ligeledes når point beholdningen ændres ved [[Adle|adling]].
== Se også ==
 
* [[Begynderbeskyttelse]]
* [[Angrebsbeskyttelse]]
* [[Fake begrænsning]]
* [[Natbonus]]

Versionen fra 24. okt. 2011, 13:26

Grunden til Moral er at beskytte de mindre og aaktive imod overgreb fra større spillere. Hvis en meget stor spiller angriber en meget lille spiller så kæmper hans tropper med dårligere effektivitet, da mange tropper nægter at udføre ordren fordi den er uden ære eller fordi de er letsindige og undervurderer fjenden.

For at beregne ens moral ved angreb af en anden spiller, så kan man benytte moralberegneren i simulatoren. Man skal dog huske på at moralen kan ændre sig imens angrebet er undervejs. Den aktuelle moral udregnes først når angrebet lander.

Moral (tidsbaseret)

Den laveste moral en spiller, der lige er startet kan have er 25%. Dette sker dog kun når der er en massiv pointforskel imellem angriber og forsvarer. Denne minimums moral stiger liniært til 50% og stiger efter antallet af dage, som forsvareren har spillet. De 50% bliver nået efter 125 dage.

Moral (ikke tidsbaseret)

Den minimale moralværdi ligger på 30% og opnås når forholdet imellem angriber og forsvarers point er 600:1. Når pointdifferencen falder så stiger moralen. Når forholdet når en ratio på ca. 4,32:1 så er moralen 100%. Moralværdien er der således fra start og er uafhængig af hvor længe der er spillet (modsat begynderbeskyttelse). Den falder ligeledes når point beholdningen ændres ved adling.

Se også