Adelsmand: Forskelle mellem versioner

Fra Tribalwars Wiki DK
Hop til navigation
m (korrigeret hastigheden)
(Redesignet siden)
Linje 1: Linje 1:
{|  
<div style="font-size:0.8em; float:right">
|- style="vertical-align:top;"
{|
| <h2>Adelsmand</h2><br />
|- bgcolor="#8D7654"
[[Fil:Snob.png|left]] En Adelsmand vil mindske loyalitetet på dine fjenders landsbyer. Hvis loyalitet kommer under 0 overtager han landsbyen. Prisen for hver adelsmand stiger med hver landsby du overtager, for hver ny adelsmand du har til rådighed, eller er i produktion.<br /><br />
! colspan="2" | [[Adelsmand]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Lille Billede:'''
| [[Fil:Unit_snob.png|Adelsmand]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Stort Billede:'''
| [[Fil:Big Snob.png|Adelsmand]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Nyt Billede:'''
| [[Fil:Snob new.png|100px|Adelsmand]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Pris:'''
|
* 40000 [[Fil:Holz.png|Træ]]
* 50000 [[Fil:Lehm.png|Ler]]
* 50000 [[Fil:Eisen.png|Jern]]
* 100 [[Fil:Pop.png|Befolkning]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Bygnings<br />krav:'''
|
* [[Fil:main.png]] [[Hovedbygning]]<br />(Trin 20)
* [[Fil:Smith.png]] [[Smed]]<br />(Trin 20)
* [[Fil:market.png]] [[Markedsplads]]<br />(Trin 10)
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Udforskning<br />Smed:''' ||
Forskning er <br />ikke påkrævet
|}
</div>
 
'''Adelsmanden''' er nødvendige for at erobre landsbyer. Det er den eneste måde at overtage en landsby der ikke tilhører dig.
Et vellykket angreb med en '''Adelsmand''' og [[Enhedsoversigt|Tropper]] sænker [[Loyalitet|loyaliteten]] i en landsby med 20-35 procentpoint. Loyalitetssænkningen bliver taget helt tilfældigt inden for disse værdier. At sende 2 adler på samme tid er i reglen ''ikke'' fornuftig, da der også her bliver fratrukket imellem 20 og 35 loyalitetspoint. (lige så meget som en enlig adel). To eller flere adelsmænd deles til et passende antal angreb, og bør sendes så hurtigt som muligt efter hinanden. En mere detaljeret vejledning om at placere sine adler findes [[Adle|her]]
__NOTOC__


[http://help.tribalwars.dk/wiki/Enhedsoversigt Tilbage til Enhedsoversigt]
= Oplysning =
 
* Verdener med pakkesystem: Når en angriber ved et angreb taber en adelsmand, så kan adelsmanden blive genopbygget til en fordelagtig pris (En pakke). Denne engangspris er kun en mulighed hvis man ikke afbryder byggeriet.
* Hvis oprindelseslandsbyen bliver adlet, så vil ordren blive afbrudt og tropperne der er ude at gå mistes.
* Den maximale adlingsrækkevidde fjerner muligheden for at spillerne i inderringen, som har spillet i længere tid, ikke kan adle de mindre spillere i yderringen med det samme. Rækkevidden er afhængig af indstillingerne for verden. Den maximale værdi er 100 felter, som ved normal hastighed giver en rækkevidde på ca. 58 timer.
 
= Egenskaber =
 
* [[Fil:Speed.png|Hastighed]] '''Hastighed:'''
:* 35 Minutter pr. Felt
* [[Fil:booty.png|Bytte]] '''Bytte:'''
:* 0 [[Råstoffer]]
 
= Forskning =
 
== Forenklet Forskning ==
 
{| style="width:400px"
|- bgcolor="#8D7654"
! Trin
! colspan="3" | Råstoffer
! [[Fil:Att.png|Offensiv styrke]]
! [[Fil:Def.png|Generelt Forsvar]]
! [[Fil:Def_cav.png|Kavaleri Forsvar]]
! [[Fil:def_archer.png|Bueskytte Forsvar]]  
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | '' Enheden er allerede udforsket ''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}
|}


{|
== 3 Trins-systemet ==
|- style="text-align: center;"
 
!Pris pr. enhed
{| style="width:400px"
!Befolkning
|- bgcolor="#8D7654"
!Hastighed
! Trin
!Bæreevne
! colspan="3" | Råstoffer
|- style="text-align: center;"
! [[Fil:Att.png|Offensiv styrke]]
|[[Fil:holz.png]]40.000 [[Fil:lehm.png]]50.000 [[Fil:eisen.png]]50.000
! [[Fil:Def.png|Generelt Forsvar]]
|100
! [[Fil:Def_cav.png|Kavaleri Forsvar]]
|35 minutter pr. felt
! [[Fil:def_archer.png|Bueskytte Forsvar]]  
|0
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | '' Enheden er allerede udforsket ''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}
|}


{| style="width: 180px;"
== 10 Trins-systemet ==
|-  
 
|Offensiv styrke || [[Fil:Att.png]] 30
{| style="width:400px"
|-
|- bgcolor="#8D7654"
|Generelt forsvar || [[Fil:Def.png]] 100
! Trin
|-
! colspan="3" | Råstoffer
|Kavaleriforsvar || [[Fil:Def_cav.png]] 50
! [[Fil:Att.png|Offensiv styrke]]
|-
! [[Fil:Def.png|Generelt Forsvar]]
|Forsvar bueskytter || [[Fil:Def_archer.png]] 100
! [[Fil:Def_cav.png|Kavaleri Forsvar]]
! [[Fil:def_archer.png|Bueskytte Forsvar]]  
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | '' Enheden er allerede udforsket ''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}
|}


{| style="text-align: center;"
[[Enhedsoversigt|Tilbage til enhedsoversigt]]
|-
!Krav for at udforske enheden
|-
|[http://help.tribalwars.dk/wiki/Akademi Akademi] (Trin 1), [http://help.tribalwars.dk/wiki/Hovedbygning Hovedbygning] (Trin 20), [http://help.tribalwars.dk/wiki/Smed Smed] (Trin 20), [http://help.tribalwars.dk/wiki/Markedsplads Markedsplads] (Trin 10)
|}

Versionen fra 30. aug. 2011, 15:55

Adelsmand
Lille Billede: Adelsmand
Stort Billede: Adelsmand
Nyt Billede: Adelsmand
Pris:
  • 40000 Træ
  • 50000 Ler
  • 50000 Jern
  • 100 Befolkning
Bygnings
krav:
Udforskning
Smed:

Forskning er
ikke påkrævet

Adelsmanden er nødvendige for at erobre landsbyer. Det er den eneste måde at overtage en landsby der ikke tilhører dig. Et vellykket angreb med en Adelsmand og Tropper sænker loyaliteten i en landsby med 20-35 procentpoint. Loyalitetssænkningen bliver taget helt tilfældigt inden for disse værdier. At sende 2 adler på samme tid er i reglen ikke fornuftig, da der også her bliver fratrukket imellem 20 og 35 loyalitetspoint. (lige så meget som en enlig adel). To eller flere adelsmænd deles til et passende antal angreb, og bør sendes så hurtigt som muligt efter hinanden. En mere detaljeret vejledning om at placere sine adler findes her


Oplysning

  • Verdener med pakkesystem: Når en angriber ved et angreb taber en adelsmand, så kan adelsmanden blive genopbygget til en fordelagtig pris (En pakke). Denne engangspris er kun en mulighed hvis man ikke afbryder byggeriet.
  • Hvis oprindelseslandsbyen bliver adlet, så vil ordren blive afbrudt og tropperne der er ude at gå mistes.
  • Den maximale adlingsrækkevidde fjerner muligheden for at spillerne i inderringen, som har spillet i længere tid, ikke kan adle de mindre spillere i yderringen med det samme. Rækkevidden er afhængig af indstillingerne for verden. Den maximale værdi er 100 felter, som ved normal hastighed giver en rækkevidde på ca. 58 timer.
= Egenskaber =
  • Hastighed Hastighed:
  • 35 Minutter pr. Felt
  • Bytte Bytte:

Forskning

Forenklet Forskning

Trin Råstoffer Offensiv styrke Generelt Forsvar Kavaleri Forsvar Bueskytte Forsvar
1 Enheden er allerede udforsket 30 100 50 100

3 Trins-systemet

Trin Råstoffer Offensiv styrke Generelt Forsvar Kavaleri Forsvar Bueskytte Forsvar
1 Enheden er allerede udforsket 30 100 50 100

10 Trins-systemet

Trin Råstoffer Offensiv styrke Generelt Forsvar Kavaleri Forsvar Bueskytte Forsvar
1 Enheden er allerede udforsket 30 100 50 100

Tilbage til enhedsoversigt