Verdens Afslutning: Forskelle mellem versioner

Fra Tribalwars Wiki DK
Hop til navigation
Linje 22: Linje 22:
Efter en stamme har vundet, vil verden automatisk gå i fredsindstilling og vil til sidst blive lukket.
Efter en stamme har vundet, vil verden automatisk gå i fredsindstilling og vil til sidst blive lukket.


== Age of Enlightenment==
== Oplysningstiden ==


The '''Age Of Enlightenment''' is a type of Endgame, introduced in July 2019 in which players or tribes will need to conquer one of the special University villages and upgrade the University on a certain level. Once a tribe or a player builds the last level of the University in this special village, the world will end.
'''Oplysningstiden''' er en slutspils mulighed, som blev introduceret i juli 2019, i hvilken spillere eller stammer er nødt til at erobre en af de specielle universitets landsbyer og opgradere universitetet til et bestemt niveau. Når en spiller eller en stamme bygger det sidste niveau på universitetet i denne specielle landsby, så vil verden blive afsluttet.


To achieve that goal faster, the players of a tribe must work together and send resources to the village. The idea behind this endgame concept, is the build and upgrade of a "World wonder" as a winning condition.
For at nå det mål hurtigere, skal stammens spillere arbejde sammen, og sende ressourcer til landsbyen. Ideen bag dette slutspils koncept, er at bygge og opgradere et "verdens vidunder" som en betingelse for at vinde.


You can find more information in the following page: [https://help.tribalwars.net/wiki/Age_of_Enlightenment Age of Enlightenment]
Du kan finde mere information på den følgende side: [https://help.tribalwars.dk/wiki/Oplysningstiden Oplysningstiden]


== Dominance ==
== Dominance ==

Versionen fra 17. jul. 2019, 06:55

Verdens afslutning

Der er adskillige faktorer som kan afgøre hvornår en verden vil slutte. Verdens afslutnings betingelserne kan variere dramatisk under en verdens fremgang. Vi vil derfor rådgive dig til at kigge på slutspils betingelserne for den verden du spiller. Der er tre typer slutspils scenarier bygget ind i spillet: Hemmeligheder, Dominans og point eller landsby krav.

På nogle verdener, især ældre verdener, er der ikke noget automatisk slutspil på plads. På disse verdener, kan det være andre krav eller betingelser, som du er nødt til at efterleve for at verdener slutter. Referer venligst til den individuelle verden eller markeds annoncering for information om hvornår en verden vil slutte.

Hemmeligheder

Så du har bygget dine hære, adlet dine fjender, gået med i en magtfuld stamme og er de mindre spillers værste mareridt. Hvad så nu? På et bestemt tidspunkte i spillet, vil de såkaldte "Magtens Hemmeligheder" dukke op i barbar landsbyer fordelt over hele kortet. Disse Hemmeligheder er opfindelser og opdagelser som vil føre din verden ind i en ny tidsalder. Og de er hovedformålet med spillet: En stamme det lykkes at holde på et fuldt sæt af Hemmeligheder for en vis tid vil blive den dominerende magt i denne nye tidsalder og vil dermed vinde spillet.

Kontrol over en Hemmelighed

Du får kontrol over en Hemmelighed når du erobre landsbyen hvor den på det tidspunkte er opbevaret (indikeret ved et specielt flag ikon på hovedkortet) eller Hemmeligheden er flyttet ind i en af dine landsbyer. I modsætning til tropper, kan en Hemmelighed kun flyttes et mindre antal felter ad gangen. Efter at være blevet flyttet, er Hemmeligheden nød til at hvile i landsbyen i et længere stykke tid, igen er dette indstilleligt. Når du giver flytte ordre til en Hemmelighed, vil du ikke længere have den under din kontrol - du kan ikke annullerer flytningen eller få den tilbage (med mindre den er flyttet tilbage til dig), så vær forsigtig med hvem du betror den til.

Hemmeligheder spredes

Efter en tid, vil Hemmelighederne begynde at sprede sig i en stamme der holder dem. Du vil modtage periodiske opdateringer der informere dig om hvornår og muligvis hvortil Hemmeligheden vil spredes. Den nyligt spiret "kopi" af Hemmeligheden er akkurat lige så god som den originale Hemmelighed. Med tiden vil Hemmelighederne spredes mere og mere, hvilket vil gøre det endnu svære at holde dine modstanderes grådige lapper af dem. Til sidst vil det være tid til at angribe på enhver landsby der holder Hemmeligheder din stamme endnu ikke besidder.

Vinde spillet

For at vinde spillet skal en stamme besidde et helt sæt Hemmeligheder. Det vil sige, I behøver ikke besidde alle Hemmeligheder på kortet, kun mindst ét eksemplar af hver nævnt Hemmelighed. Efter en stamme har skaffet kontrol over et helt sæt, vil en sejrs countdown timer starte. Hvis en stamme fastholder kontrol over et helt sæt i hele countdown perioden, vil den vinde spillet.. Bemærk at kun sættet tæller: Hvis en stamme har mere end en kopi af en Hemmelighed, er det nok for stammen at fastholde kontrol over et eksemplar af Hemmeligheden for at fastholde fuldstændigheden af det hele sæt og dermed vinde.

Efter en stamme har vundet, vil verden automatisk gå i fredsindstilling og vil til sidst blive lukket.

Oplysningstiden

Oplysningstiden er en slutspils mulighed, som blev introduceret i juli 2019, i hvilken spillere eller stammer er nødt til at erobre en af de specielle universitets landsbyer og opgradere universitetet til et bestemt niveau. Når en spiller eller en stamme bygger det sidste niveau på universitetet i denne specielle landsby, så vil verden blive afsluttet.

For at nå det mål hurtigere, skal stammens spillere arbejde sammen, og sende ressourcer til landsbyen. Ideen bag dette slutspils koncept, er at bygge og opgradere et "verdens vidunder" som en betingelse for at vinde.

Du kan finde mere information på den følgende side: Oplysningstiden

Dominance

As the weeks and months pass, you may find that your tribe is slowly creeping across the map and gaining a stranglehold on the world. In a dominance-based endgame, this could mean that you and your tribunates are close to winning the world. Once a tribe reaches a set level of dominance (which varies according to world settings), a warning will be sent out to all players informing them that one tribe is getting close to winning the world. From this point onwards, it's an ongoing battle for the dominant tribe to achieve their goal, and for everyone else to try to stop them!

What is dominance?

Dominance is calculated as the percentage of player-owned villages belonging to a tribe. For example, if there are 100,000 player-owned villages in a world, and a tribe owns 50,000 of those villages, that tribe has 50% dominance.

Requirements to win

For a tribe to win the world, both of the following conditions must be met (precise requirements depend on world settings):

  • The world must be of a minimum age
  • The tribe must meet the required level of dominance

Winning the game

A warning will be sent out to all players when the winning requirements are close to being met. Once both conditions have been met, a report will be sent to players saying that the endgame is in effect, and when peace settings will come into effect. The tribe who achieved the required dominance level will win the game.

Points/Villages requirements

This endgame scenario can apply to either a tribe or a player, dependent on world settings. The player scenario is sometimes used in high speed worlds, but is uncommon in worlds played at a slower speed. In both cases in order to win the world a player or tribe must obtain a minimum amount of points and a minimum number of villages. Then they must hold it for a set period of time. If the player or tribe drops below the victory requirements, endgame will be cancelled and they must start the process again.

Requirements to win

For a tribe or player to win the world, the following conditions must be met (exact requirements depend on world settings):

  • The player/tribe must meet the minimum points requirement
  • The player/tribe must meet the minimum villages requirement
  • The player/tribe must hold both of the above conditions continuously for a specified amount of time

Winning the game

A warning will be sent to all players when a player or tribe has met the victory conditions. At this point, the rest of the world have a specified amount of time in which to bring the player/tribe back below the victory conditions. If the player/tribe maintains the requirements continuously for the specified time, they win the world.